Hírek / 2018-01-02

DANONE TÁPLÁLKOZÁSI VÁLLALÁSOK

Mi a Danone-nál hiszünk abban, hogy mindennapi jó közérzetünk szerves része a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozás – és ennek megóvásárért közösen tehetünk nap, mint nap.

Az inaktív, ülő életmód és a nem megfelelő étkezési szokások következtében a mai modern társadalmak komoly népegészségügyi problémákkal küzdenek.

Ezért célunk, hogy kortól, kultúrától vagy ösztönös választástól függetlenül, mindenki számára segítséget nyújthassunk a számára megfelelő és egészséges étkezési szokások kialakításában. Számunkra az étkezés túlmutat azon, hogy az asztalunkra milyen ételek vagy italok kerülnek. Ez sokkal inkább egy szélesebb értelemben vett fogalom, amely lefedi a táplálkozási szokásokat, a helyi ízlést, valamint a társadalmi és kulturális dimenziókat is. Ez az, amit mi szélesebb értelemben alimentációnak, a megfelelő táplálkozással kapcsolatos ellátásnak nevezünk.

Vállalatunk elhivatott amellett, hogy termékeinken keresztül a lehető legtöbb ember számára hozzájáruljunk az egészséges életvitel kialakításához. Ezen elköteleződésünket erősítettük meg globális szinten Táplálkozási vállalásunkkal, amelynek köszönhetően a korábbiakhoz képest nem csak erősebb és mérhetőbb célokat teremtettünk, hanem azoknak a teljesítését időkorlátokhoz is kötöttük.

  1. vállalás

Folyamatosan fejlesztjük termékeink tápanyag összetételét és növeljük azok tápértékét

Termékeink minden esetben megfelelnek a helyi jogi előírásoknak és egyéb szabályozásoknak valamint figyelemmel vagyunk a táplálkozási iránymutatásokra is. A mi célunk viszont, hogy ezen túlmenően a termékeink tápanyag összetétele és tápértéke is folyamatosan fejlesztésre kerüljön, így új célokat tűztünk ki magunk elé, amelyeket 2020-ra az összes termékkategóriánkban (friss tejtermék és növényi eredetű élelmiszerek, gyermektápszer, klinikai tápszer és palackozott víz) el akarunk érni. Ezek a hivatalos táplálékbeviteli ajánlásokon (WHO, EFSA, US, IOM, stb.), az étkezési szokások legújabb tudományos megközelítésén, valamint vállalatunk kutatási programja által meghatározott célokon alapulnak.

  1. vállalás

Fogyasztóink számára nemcsak egészséges, de egyedi igényeiket még jobban kielégítő termékeket fejlesztünk ki

Hiszünk abban, hogy a tápértéken túl az  élelem  kiválasztásának elsődleges hajtóereje az élvezeti érték, így az ételek és italok esetében fontos szempont a fenntartható, kiegyensúlyozott étkezési és folyadékfogyasztási szokások biztosítása.

Ezért olyan termékek kifejlesztésén dolgozunk, amelyek két kritérium egyesítésével ajánlanak megfelelő alternatívát: kiemelkedő élvezeti értéket nyújtanak a fogyasztóinknak, és eközben hozzájárulhatnak a napi kiegyensúlyozott táplálékbevitelhez is.

  1. vállalás

Célunk, hogy jobban megismerjük a helyi táplálkozási szokásokat és népegészségügyi gyakorlatokat, hogy ezek révén tovább növelhessük szakértelmünket

A kiegyensúlyozott étrend népszerűsítését támogató stratégiák kidolgozásához számunkra kulcsfontosságú a helyi étkezési szokások, a népegészségügyi problémák és az étkezési gyakorlat szocio-kulturális perspektívából történő megértése.

Mivel hisszük, hogy az étkezés többet jelent, mint egyszerű táplálkozás, ezért célunk, hogy helyi szakértők bevonásával kutassuk és még jobban megismerjük a helyi szokásokat, és ezen kutatások eredményeit 2020-ig vállalatunk főbb piacain bemutassuk.

  1. vállalás

Partnerkapcsolataink révén hozzájárulunk a helyi népegészségügyi kihívások megoldásához

Hisszük, hogy csakis partnereinkkel közösen, velük szoros összefogásban tudunk sikeresen tenni a helyi népegészségügyi kihívások megoldása érdekében.

Éppen ezért világszerte célunk, hogy az egészséges életmód népszerűsítésére partnereinkkel közösen dolgozzunk ki programokat. Hazánkban ilyen például a „Tegyünk Együtt a Gyermekekért Program”, amelynek keretein belül rendezzük meg a „Danone focikupa a gyermekekért” programsorozatot, ahol a már fiatal korban elkezdett mozgás fontossága mellett egyedi helyszíneken rendezett kiegészítő programokkal hívjuk fel a figyelmet a kiegyensúlyozott táplálkozás és egészséges életmód fontosságára.

  1. vállalás

Felelősségteljes marketing tevékenységet folytatunk, és kiemelt figyelmet fordítunk a gyermekek felé történő reklámozásra

Vállalatunk aláírta az Európai Bizottság által kezdeményezett úgynevezett „EU Pledge” önkéntes vállalást, amelynek értelmében nem hirdetjük termékeinket – a kifejezetten a gyermekek táplálkozási igényeire szabott termékek kivételével – 12 év alatti célcsoportnak tévében, nyomtatott sajtóban, interneten, moziban, illetve olyan média közönségnek, amely hallgatósága 35 százalékban vagy ennél magasabb arányban 12 évesnél fiatalabb gyermekekből áll. 2012-ben több felelős vállalattal egyetemben aláírtuk az európai kötelezettségvállalás magyar változatát is.

 

  1. vállalás

Az egészséges táplálkozás ösztönzése érdekében az azt leginkább támogató jelölést alkalmazzuk

A világ minden részén célunk, hogy olyan táplálkozási információkat biztosítsunk fogyasztóinknak, amelyek segíthetik őket az egészséges életmód részét képező helyes táplálkozási döntések meghozatalában és szokások kialakításában. Ezért összes termékünk csomagolásán a jelölést úgy alakítottuk ki, hogy egyrészről a feltüntetett információk megkönnyítsék  fogyasztóink választását, másrészről megtalálható legyen  a csomagoláson minden olyan információ, amely megfelel a helyi törvényeknek és szabályozásoknak. Hazánkban az előrecsomagolt termékeink vagy az ahhoz kapcsolódó weboldalak 96 %-án a kötelező tápértékjelölési előírásokon túlmenően feltüntetjük az egy adagban található tápanyag és energia-tartalom mennyiségeket, valamint a referencia beviteli értékhez viszonyított százalékos értékeket is.