Az EU Vállalást (EU Pledge) 2005-ben kezdeményezte az Európai Bizottság, hogy arra bátorítsa a nagyvállalatokat, kontinens-szerte tegyenek az egészséges életmód előmozdításáért. Két évvel később bejelentették az EU akcióplatformját a kiegyensúlyozott táplálkozás, a testmozgás és az egészséges életmód népszerűsítésére. Ezt támogatta és fogadta el az a húsz világvállalat, amely azóta aláírta a Vállalást. Ennek értelmében e nagy élelmiszeripari vállalatok nem hirdetik termékeiket – a kifejezetten a gyermekek táplálkozási igényeire szabott termékek kivételével – a tévében, nyomtatott sajtóban és interneten olyan médiaközönségnek, amely legalább 50 százalékban 12 évesnél fiatalabb gyermekekből áll. A küszöbértéket utóbb 35 százalékra szigorították.
Az EU Vállalásnak elkötelezett vállalatok köre utóbb bővült. A tagok számának bővülése mellett az EU Vállalás az egyes tagállamokban nemzeti szinten is megjelent, az elkötelezett vállalkozások nemzeti cégei például Portugáliában, Lengyelországban, Belgiumban és Magyarországon is létrehozták saját helyi platformjaikat.
A Platform bővítése érdekében az Együtt a fogyasztókért kezdeményezés keretében az élelmiszerek felelős reklámozásának biztosítása érdekében elfogadott vállalásunk:
Termékeinket felelős módon, az EU Pledge rendelkezései szerint reklámozzuk.
Csatlakozott vállalkozások:
Bonafarm Csoport- Pick Szeged Zrt.
Bonafarm Csoport- Sole Mizo Zrt.
Coca-Cola Magyarország Szolgáltató Kft.
Első Pesti Malom- és Sütőipari Zrt.
Frieslandcampina Hungaria Zrt.