Nestlé: vállalások a táplálkozás területén egy egészségesebb társadalomért
Minden nap azon dolgozunk, hogy többet és többet tudjunk meg arról, hogy a táplálkozás hogyan befolyásolja az emberi szervezet működését. Célunk, hogy a táplálkozás, egészség és jóllét terén világszinten vezető vállalataként ismerjenek el minket, ezért elkötelezettek vagyunk fogyasztóink táplálkozási szokásainak fejlesztése – és ezáltal egészségük és jóllétük javítása – iránt termékeink, szolgáltatásaink, kutatásaink és edukációs programjaink segítségével.
Ezért örömmel vettük és az elsők között csatlakoztunk az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetségének „Együtt a Fogyasztókért” elnevezésű felhívásához is.
A Nestlé Fenntarthatósági és Közös Értékteremtés Jelentésében részletesen beszámolunk arról, hogy az elmúlt évek során mit értünk el a termékfejlesztés, tájékoztatás és oktatás terén, valamint további konkrét vállalásokat teszünk a jövőre vonatkozóan.
További információkért kérjük, látogasson el a Nestlé vállalati weboldalára: www.nestle.hu/csv
Vállalásaink:
Hozzásegítjük fogyasztóinkat a nemzetközi táplálkozási ajánlások szerinti sóbevitel fokozatos eléréséhez.
Termékeink sótartalmát tovább csökkentjük, hogy hozzásegítsük fogyasztóinkat a hazai és nemzetközi táplálkozási ajánlások szerinti sóbevitel fokozatos eléréséhez, összhangban a Nestlé belső Tápanyagösszetétel Értékelő Rendszer követelményeivel*, (amelyek az Egészségügyi Világszervezet (WHO) és egyéb vezető hazai és nemzetközi szervezetek meghatározott ajánlásán alapulnak).
Eredményeink 2013-ig
2011-2013 között átlagosan 8%-kal csökkent a gyermekeknek szánt reggelizőpelyhek nátriumtartalma.
2013 novemberében a Nestlé globális kötelezettséget vállalt a sócsökkentés felgyorsítására valamennyi sós terméke vonatkozásban annak érdekében, hogy támogassa az Egészségügyi Világszervezet (WHO) által meghatározott, sóbevitel elérését (legfeljebb napi 5g mennyiség 2025-ig megvalósítva).
Vállalásaink 2014-ig és azután
A 2013 végén kezdődött fejlesztéseknek köszönhetően a MAGGI fix alapok sótartalma (az ajánlott utánsózási mennyiséget beleszámolva) átlagosan több mint 30%-kal, míg a főzős leveseink sótartalma átlagosan 5%-kal csökkent. Az elkövetkező években fokozatosan tovább csökkentjük konyhai termékeink sótartalmát.
2014 során a közétkeztetési rendeletben foglaltakhoz illeszkedve a Nestlé Professional új, csökkentett sótartalmú (hozzáadott NaCl-t nem tartalmazó) konyhai termékcsaládot vezet be.
2015 végéig 15 új, csökkentett sótartalmú nagykonyhai terméket fejlesztünk a közétkeztetők részére.
* NF: A Nestlé Táplálkozási Alapérték (NF) kritériumok alapjául többek között az Egészségügyi Világszervezet (WHO), illetve más világszintű vagy helyi hatóságok által megfogalmazott táplálkozástudományi és népegészségügyi táplálkozási ajánlások szolgálnak. A termékeinket ezen kritériumok mentén a Nestlé Tápanyagösszetétel Értékelő Rendszer alkalmazásával értékeljük, amely meghatározza a termékek tápértékét, valamint azt, hogy elérik-e a Nestlé Táplálkozási Alapértékeket.
További információk weboldalunkon:
http://www.nestle.com/asset-library/documents/creating%20shared%20value/nutrition/nestle-research-nutritional-profiling-system-dec2010.pdf
Termékeink hozzáadott cukortartalmának fokozatos csökkentésével hozzásegítjük fogyasztóinkat a nemzetközi táplálkozási ajánlások szerinti cukorfogyasztás eléréséhez.
Termék reformuláció
Folyamatosan fejlesztjük a 3-12 év közötti gyermekeknek szánt termékeinket annak érdekében, hogy hozzásegítsük őket a kiegyensúlyozott étrend megvalósításához.
Eredményeink 2013-ig
2011-2013. között átlagosan 22%-kal csökkentettük a gyermekeknek szánt reggeliző pelyheink cukortartalmát, miközben növeltük azok teljes értékű gabona tartalmát. Reggeliző pelyheinkben minden egyéb összetevőnél nagyobb arányban − legalább 30%-ban − van jelen a teljes értékű gabona, ezzel is elősegítve a teljes értékű gabona ajánlott mennyiségű bevitelét.
2013-ban az összes releváns* nem szezonális termékünkön feltüntettük az ajánlott adagolási útmutatót.
Vállalásaink 2014-ig
Továbbra is biztosítjuk, hogy a gyermekeknek szánt reggeliző pelyheink cukortartalma 9 g/adag alatt lesz. Fogyasztóink különleges igényeinek kielégítése céljából a termékpalettánkban a jövőben gluténmentes reggeliző pelyhet is kínálunk.
Nesquik kakaó italporunk hozzáadott cukormennyiségét csökkentettük annak érdekében, hogy megfeleljen a Nestlé belső Tápanyagösszetétel Értékelő Rendszer követelményeinek**, amelyek az Egészségügyi Világszervezet (WHO) főétkezésekre meghatározott ajánlásán alapulnak. Törekszünk a további csökkentésre, hogy ezáltal is hozzásegítsük a fogyasztókat a napi ajánlott hozzáadott cukor beviteli mennyiség eléréséhez.
Vállalásaink 2016-ban
A 2014. augusztus 25. napján kelt vállalásunkban beszámoltunk arról, hogy a Nesquik kakaó italporunk hozzáadott cukormennyiségét az elmúlt években csökkentettük annak érdekében, hogy az megfeleljen a Nestlé belső tápanyagprofil követelményeinek*, amelyek az Egészségügyi Világszervezet (WHO) főétkezésekre meghatározott ajánlásán alapulnak.
Elköteleztük továbbá magunkat a cukortartalom további csökkentése mellett, hogy ezáltal is hozzásegítsük a fogyasztókat a napi ajánlott hozzáadott cukor beviteli mennyiség eléréséhez.
Ennek alapján az alábbi új vállalást kívánjuk bejelenteni és kérjük annak közzétételét az Együtt a Fogyasztókért iparági vállalási rendszer honlapján:
2016 őszén új, cukorcsökkentett Nesquik kakaó italporral bővítjük termékportfóliónkat, amelynek hozzáadott cukortartalmát több mint 50%-kal csökkentjük**. Így a zsírszegény tejjel elkészített kakaóital cukortartalma legalább 30%-kal alacsonyabb lesz a piacon jelenleg megtalálható többi kakaóital átlagos cukortartalmához képest. Az új, cukorcsökkentett termékkel azokat a családokat szeretnénk segíteni az ajánlott napi cukorbevitel elérésében, ahol a kakaóital most válik a gyermekek étrendjének részévé.
* Nem szezonális termékek, a konyhai kiegészítő termékek kivételével (pl. sütemény bevonó és dekorációs kakaós tejmassza)
** NF: A Nestlé Táplálkozási Alapérték (NF) kritériumok alapjául többek között az Egészségügyi Világszervezet (WHO), illetve más világszintű vagy helyi hatóságok által megfogalmazott táplálkozástudományi és népegészségügyi táplálkozási ajánlások szolgálnak. A termékeinket ezen kritériumok mentén a Nestlé Tápanyagösszetétel Értékelő Rendszer alkalmazásával értékeljük, amely meghatározza a termékek tápértékét, valamint azt, hogy elérik-e a Nestlé Táplálkozási Alapértékeket.
További információk weboldalunkon:
http://www.nestle.com/asset-library/documents/creating%20shared%20value/nutrition/nestle-research-nutritional-profiling-system-dec2010.pdf
Hozzásegítjük fogyasztóinkat az életkoruknak és fizikai aktivitásuknak megfelelő, optimális mennyiségű kalória bevitelhez.
Adagolási útmutató
A termékeink adagolására vonatkozó iránymutatás által hozzásegítjük fogyasztóinkat a kiegyensúlyozott étrenden belüli optimális kalória bevitelhez.
Vállalásaink 2014-ig és azután
Továbbra is biztosítjuk, hogy a gyermekeknek szánt reggeliző pelyheink cukortartalma 9 g/adag alatt lesz. Fogyasztóink különleges igényeinek kielégítése céljából a termékpalettánkban a jövőben gluténmentes reggeliző pelyhet is kínálunk.
2014 végéig valamennyi gyermekeknek szánt, több adagos húsvéti és karácsonyi csokoládé termékünk csomagolásán feltüntetjük a javasolt fogyasztási mennyiséget, ezzel párhuzamosan pedig egyes termékeinknek tömegét is csökkentjük. Ennek eredményeképpen a gyerekeknek szánt édesség termékek javasolt adagja maximum 120 kalóriát és 11 g hozzáadott cukrot fog tartalmazni.
További információk weboldalunkon:
http://www.nestle.com/asset-library/documents/creating%20shared%20value/nutrition/nestle-research-nutritional-profiling-system-dec2010.pdf
Hozzásegítjük fogyasztóinkat a nemzetközi táplálkozási ajánlások szerinti telített zsírbeviteli mérték eléréséhez.
Telített zsírsav csökkentés
Termékeink telített zsírtartalmát tovább csökkentjük, hogy hozzásegítsük fogyasztóinkat a hazai és nemzetközi táplálkozási ajánlások szerinti telített zsírsavbevitel fokozatos eléréséhez, összhangban a Nestlé belső Tápanyagösszetétel Értékelő Rendszer követelményeivel*, (amelyek az Egészségügyi Világszervezet (WHO) és egyéb vezető hazai és nemzetközi szervezetek ajánlásán alapulnak).
Eredményeink 2013-ig
Az összes gyermekeknek szánt termékünk megfelel a Nestlé belső Tápanyagösszetétel Értékelő Rendszerében* meghatározott Táplálkozási Alapértékek szerinti telített zsírsavakra vonatkozó kritériumoknak.
Vállalásaink 2014-ig és azután
2015 végéig a releváns termékeink több mint 90%-a megfelel majd a Nestlé belső Tápanyagösszetétel Értékelő Rendszerében* meghatározott táplálkozási alapértékek szerinti telített zsírsavakra vonatkozó kritériumoknak.
Tovább csökkentjük azon termékeink telített zsírsav tartalmát, melyek nem felelnek meg a Nestlé belső Tápanyagösszetétel Értékelő Rendszerében* meghatározott kritériumoknak.
Kizárólag olyan gyermekeknek szánt termékeket vezetünk be a piacra, melyek a telített zsírsavak vonatkozásban megfelelnek a Nestlé belső Tápanyagösszetétel Értékelő Rendszerében * meghatározott kritériumoknak.
* NF: A Nestlé Táplálkozási Alapérték (NF) kritériumok alapjául többek között az Egészségügyi Világszervezet (WHO), illetve más világszintű vagy helyi hatóságok által megfogalmazott táplálkozástudományi és népegészségügyi táplálkozási ajánlások szolgálnak. A termékeinket ezen kritériumok mentén a Nestlé Tápanyagösszetétel Értékelő Rendszer alkalmazásával értékeljük, amely meghatározza a termékek tápértékét, valamint azt, hogy elérik-e a Nestlé Táplálkozási Alapértékeket.
További információk weboldalunkon:
http://www.nestle.com/asset-library/documents/creating%20shared%20value/nutrition/nestle-research-nutritional-profiling-system-dec2010.pdf
Termékeink 80%-ában a zsírtartalom részlegesen hidrogénezett növényolajból származó transzzsírsav szintjét 2019. december 31-ig 1,5 % alá csökkentjük.
Eredményeink 2013-ig
Már a rendelet hatálybalépése előtt minden termékünk megfelelt a hazai, élelmiszerekben lévő transz-zsírsavak megengedhető legnagyobb mennyiségéről szóló rendeletben főszabályként meghatározott maximum 2 g transz-zsírsav / 100 g összes zsírtartalom értéknek.
Vállalásaink 2014-ig és azután
2016 végéig valamennyi élelmiszerünkből kivonjuk a részlegesen hidrogénezett olajokból származó transz-zsírsavakat.
Előrecsomagolt termékeink 75 %-án (a kötelező tápértékjelölési előírásokon túlmenően) 2017. december 31-ig feltüntetjük az egy adagban található tápanyag és energia-tartalom mennyiségeket, valamint a referencia beviteli értékhez viszonyított százalékos értékeket.
Széleskörű tápanyag összetételi- és táplálkozási információk és adagolási iránymutatás
A termékeink címkéjén szereplő adagolási iránymutatás valamint széleskörű tápanyag összetételi- és táplálkozási információk segítségével hozzásegítjük fogyasztóinkat a kiegyensúlyozott étrend megvalósításához.
Eredményeink 2013-ig
2013-ban minden releváns* termékünkön megtalálható a Nestlé Táplálkozási Iránytű, mely tartalmazza az adott termék tápanyag összetételét, valamint cégünk információs vonalát/elérhetőségeit. 2013-ban az összes releváns*, nem szezonális termékünkön feltüntettük az ajánlott adagolási útmutatót.
Vállalásaink 2014-ig és azután
2016 végére a kötelező tápértékjelölésre vonatkozó rendeletben előírtakon túlmenően a csomagolás hátoldalán 100g/100ml termékre, illetve egy adagra vonatkozóan is megadjuk az energia és makro tápanyagok referencia beviteli értékét, emellett azokon az egész évben kapható termékeinken, ahol a csomagolás mérete ezt megengedi, a csomagolás előlapján is megadjuk az egy adagra vonatkoztatott napi energia referencia beviteli értéket.**
2014. végéig minden releváns termékünkön *, köztük a húsvéti és karácsonyi csokoládé termékek csomagolásán is feltüntetjük az ajánlott adagolásra vonatkozó információkat.
A konyhai fix alaptermékeink a teljes étkezésre vonatkozóan adnak adagolási iránymutatást és azt javasolják, hogy minden étkezés tartalmazzon zöldségeket. Ezzel kívánjuk hozzásegíteni a fogyasztókat ahhoz, hogy napi öt adag zöldséget fogyasszanak.
Ahol ezt a csomagolás mérete megengedi, a „Jó tudni“ és „Gondolta volna?“ részen tápérték információkat és ajánlásokat tüntetünk fel, ezzel hozzásegítve fogyasztóinkat a kiegyensúlyozott étrend megvalósításához.
2015 végéig édességeink 40%-án, kávé termékeink szinte 100%-án és a Nesquik kakaó italpor termékeink 70%-án (az eladási mennyiségek figyelembe vételével)
helyezünk el QR kódot.
*Nem szezonális termékek, a konyhai kiegészítő termékek kivételével (pl. sütemény bevonó és dekorációs kakaós tejmassza)
** Kivételek: Az 1169/2011/EU Rendelet V. mellékletében felsorolt kötelező tápértékjelölés alól mentesülő élelmiszerek, a közétkeztetők és a vendéglátás számára szánt, ételkészítéshez felhasználásra kerülő élelmiszerek (pl. nagy kiszerelésű levesporok), a különleges táplálkozási célú élelmiszerek valamint az ajándékozásra szánt termékek (pl. desszertek).
Termékeinket felelős módon, az ún. EU Pledge rendelkezései szerint reklámozzuk.
Gyermekeket célzó marketingtevékenység
Termékeinket felelős módon, az EU Pledge rendelkezései szerint valamint a Nestlé saját, a gyermekeket célzó marketingtevékenységre vonatkozó nemzetközi szabályzatával összhangban reklámozzuk.
Eredményeink 2013-ig
A fogyasztók megfelelő tájékoztatására vonatkozó alapelvek a Nestlé Üzleti Alapelvek részét képezik annak 1999-es első kiadása óta. Az Alapelvek időszakos felülvizsgálaton esnek át. A kiegészített és részletes Alapelvek 2002-ben jelentek meg. Az Alapelveket a gyerekek tekintetében 2004 és 2007 folyamán, illetve legutóbb 2011 szeptemberében is frissítettük.
A Nestlé 2007-ben az elsők között írta alá a gyermekeket célzó marketing tevékenységre vonatkozó EU Vállalást (EU Pledge).
Az EU Vállalásban foglalt kötelezettségvállalások megvalósítását független testületek ellenőrzik. Az EU Vállalás rendelkezései összhangban állnak a Nestlé saját, a gyermekeket célzó marketingre vonatkozó nemzetközi szabályzatával.
Vállalásaink 2014-ig és azután
2014 decemberétől megvalósítjuk az EU Vállalás Táplálkozási kritériumokra vonatkozó Fehér Könyvében foglaltakat.
A 35%-ban vagy ennél nagyobb arányban 12 év alatti gyereknézőket célzó műsorokban reklámozott valamennyi termékünknek meg kell felelni az EU Vállalás általános táplálkozási kritériumainak.
Az EU Vállalás Fehér Könyve értelmében nem reklámozunk édességeket 12 éven aluli gyerekek számára.
Támogatjuk és ösztönözzük a kiegyensúlyozott életmód népszerűsítését szolgáló programokat és kezdeményezéseket.
Oktatás és átfogó egészségnevelési programok támogatása
A munkavállalók képzése
A Nestlé 2014-ben újraformálta és integrálta a 2006-ban munkavállalói számára indított Nutrition Quotient (NQ) nevet viselő táplálkozási tréningjét. A táplálkozási edukációs program célja biztosítani, hogy a Nestlé Hungária Kft. minden munkavállalója a munkakörének megfelelő ismeretekkel rendelkezzen a kiegyensúlyozott táplálkozásról és képes legyen az interaktív képzés során elsajátított ismereteket a szakmai tevékenység és a mindennapi élet során alkalmazni.
Vállalásaink 2015-ig és azután
Vállaljuk, hogy 2015 végéig mind a 2000 magyarországi munkavállalónk részesül aktualizált NQ táplálkozási tréningben. Ismereteik mellett belső elkötelezettségüket évente egészségmegőrző és életmódváltó rendezvényekkel és programokkal (Egészségnap, Év Életmódváltója) támogatjuk. Továbbá vállaljuk, hogy negyedévente biztosítjuk a tréninget újonnan belépő kollégáink számára, a programban már részt vett munkatársaink tudását pedig kétévente frissítjük.
Nutrikid Program
A Nutrikid programban 2003 és 2015 között több mint 430 000 gyermek vett részt és a magyarországi általános iskolák 85%-át elértük. A 2014/2015-ös tanévben végzett összehasonlító mérések szerint az egy éves program alatt a gyermekek tudásszintje a kiegyensúlyozott táplálkozás egy-egy főbb területét tekintve akár 18%-al nőtt.
A Nestlé az Egészséges Gyermekekért program keretében 2015-ben is folytatja a 2003 óta futó Nutrikid iskolai oktatóprogramját, hogy tovább népszerűsítse az egészséges táplálkozás alapelveit a 10-12 éves iskolás gyerekek körében. 2014 óta a programban résztvevő iskolákban a diákok változáskövető kérdőívet töltenek ki a tanév elején és végén, hogy így mérhető és összehasonlítható legyen a program révén elsajátított tudásuk és az étkezési szokásaikat érintő változások.
Vállalásaink 2015-ig és azután
Vállaljuk, hogy a Nutrikid programot a 2015/16 és a 2016/17-es tanévben is fenntartjuk és évente legalább 10,000 iskolás gyermek számára díjmentesen biztosítunk tananyagot és részvételt az egészségtudatos életmód kialakítását segítő oktatóprogramban. Továbbá vállaljuk, hogy a program keretében a változáskövető kérdőívek eredményei alapján fejlesztjük / kiegészítjük a tananyagot valamint külön pályázatok és módszertani anyagok elkészítésével segítjük a programot oktató pedagógusok és védőnők munkáját.
GYERE – Szerencs – Gyermekek Egészségéért Program finanszírozása
2015 novemberében a Nestlé támogatásával elindul Szerencsen is a GYERE – Gyermekek Egészségéért Program a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének (MDOSZ) vezetésével. A GYERE-Szerencs program célja, hogy a helyi közösség egészének bevonásával olyan viselkedésbeli változások jöjjenek létre, amelyek segítik a gyermekeket a helyes táplálkozás, aktív életmód elsajátításában, így csökkentve a gyermekkori túlsúly és elhízás gyakoriságát a településen. A program kezdetén és végén a gyermekek egészségügyi állapotát szakemberek mérik fel az eredmények és a hatékonyság pontosítása céljából.
Vállalásaink 2015-ig és azután
Az MDOSZ vezetésével megvalósuló GYERE-Szerencs programban, 2018 szeptemberéig, azaz a program végéig, 2259 gyermek részesül 0-18 éves korig Szerencsen. Vállajuk a program költségeinek finanszírozását valamint elősegítjük a program eredményeinek és főbb tapasztalatainak mind szélesebb körben történő megosztását és kommunikációját, így felhívva a figyelmet a gyermekek életmódjának kulcskérdéseire.
Összefogás a Gyermekek Egészségéért kezdeményezés támogatása
2015-ben a vállalat a Nestlé az Egészséges Gyermekekért elnevezésű programjával támogatóként csatlakozott az öt szakmai szervezet (a Magyar Gyermekorvosok Társasága, a Magyar Gyermek-gasztroenterológiai Társaság, a Házi Gyermekorvosok Egyesülete, a Magyar Védőnők Egyesülete és az Országos Gyermekegészségügyi Intézet) által életre hívott Összefogás a Gyermekek Egészségéért kezdeményezéshez. Ez a szakmai összefogás azért jött létre, hogy támogassa a kisdedkori helyes táplálást, és elősegítse a szakmai szervezetek közös fellépését a döntéshozók felé.
A Nestlé rendszeres, negyedéves konzultációkat szervez a gyermekkori táplálkozás egészségügyi szakértőinek részvételével, melynek célja, hogy az azonos célokért küzdő szervezetek, orvosok, védőnők és más szakemberek a hatékonyság érdekében egymást támogatva érjenek el fontos társadalmi változásokat.
Vállalásaink 2015-ig és azután
Az Összefogás a Gyermekek Egészségéért program keretein belül a Nestlé segíti a szakmai összefogás által életre hívott első allergia- és elhízás elleni központ kialakítását Pécsett, valamint megosztjuk kutatásaink eredményeit az összefogás szakembereivel. Segítjük továbbá az összefogás kommunikációját is, olyan tájékoztató anyagok kidolgozásával, mellyel a széles nyilvánosságot is elérhetjük.
Vállaljuk, hogy a gyermekkori táplálkozás egészségügyi szakértőinek részvételével zajló negyedéves konzultációs fórumot 2016-ban is fenntartjuk.
a lakosság mozgásra és egészségtudatos életmódra ösztönzése
A Nestlé nagy hangsúlyt fektet a lakosság egészségtudatos életmódra ösztönzésére, amelynek keretében a kiegyensúlyozott táplálkozásra és a mozgásra, aktív életmódra hívja fel a figyelmet. 2014-től Magyarország legnagyobb sportrendezvényének kiemelt támogatója, a SPAR Budapest Maraton évente közel 30 ezer futót és 50 ezer látogatót ér el az eseményen.
A Nestlé márka fogyasztói kommunikációjában a kiegyensúlyozott táplálkozás témával 2014 szeptembere óta legalább 500 ezer főt (főként családanyákat) ért el többszörösen saját (Nestlé életmód weboldal: www.igyteljesazelet.hu és Facebook oldal: Egy teljes élet hozzávalói) és fizetett csatornáin (PR kampányok a kiegyensúlyozott táplálkozás fő üzenettel – kiemelt témák: reggeli, hidratáció, rostok szerepe, gyermekkori táplálkozás, napi ötszöri étkezés fontossága. Támogatás: kereskedelmi TV csatorna 4 hónapig futó edukatív miniprogrammal; 5 hónapos digitális edukatív rovat női, nagy elérésű életmód oldallal együttműködve; digitális aktivitások). A SPAR Budapest Maratonon 2014-ben a Nestlé 5 ezer főt ért el közvetlenül az egészséges életmód üzenetével.
2014-től a Nestlé kiemelt támogatója Magyarország Átfogó Egészségügyi Szűrőprogramjának, ezáltal hozzájárulva a program jelentős népegészségügyi munkájának, amelynek keretében már több mint 266 ezer látogatót fogadott több mint 3 és fél millió vizsgálatra.
Vállalásaink 2015-ig és azután
Vállaljuk, hogy a SPAR Budapest Maraton rendezvénysorozaton 2015. és 2016. évben is legalább 5 ezer főt érünk el, fókuszálva a családokra, a kiegyensúlyozott táplálkozás üzenetével a táplálkozási játékainkon, tanácsadásokon, kommunikációnkon keresztül és a Nestlé Családi Futás keretében ösztönözzük őket az aktív életre. Vállaljuk, hogy a Nestlé márka kommunikációja a magyar lakosság és különösen a családok egészségtudatos életmódjának javulását célozza 2016-ban is saját (Nestlé életmód weboldal: www.igyteljesazelet.hu és Facebook oldal: Egy teljes élet hozzávalói) és fizetett média (edukatív TV program, PR és Digitális) csatornákon keresztül. Vállaljuk, hogy az elmúlt 2 év gyakorlatát követve a Magyarország Átfogó Egészségügyi Szűrőprogram szűrőkamionjának szolgáltatásait 2016-ban is biztosítjuk a Nestlé Hungária Kft. dolgozói számára, ezáltal is támogatva munkavállalóink egészség tudatosságát és egészség megőrzését.
Beszámolók: