Unilever Magyarország Kft.

Az Unilever 2010-ben indította útjára Unilever Fenntarthatósági Terv (Unilever Sustainable Living Plan http://www.sustainable-living.unilever.com) elnevezésű programját. A Tervben az Unilever kötelezettséget vállalt arra, hogy 2020-ig megduplázza árbevételét, de közben felére csökkenti környezeti terhelését és jelentősen növeli társadalmi hozzájárulását. Magyarországon ez azt is jelenti, hogy az Unilever együttműködik a Kormányzattal, a fogyasztókkal és minden más érintettel a népegészségügyi célok elérésében.

Vállalásaink:

Hozzásegítjük fogyasztóinkat a nemzetközi táplálkozási ajánlások szerinti sóbevitel fokozatos eléréséhez.
2010-ben az Unilever első magyar élelmiszeripari vállalatként csatlakozott az OÉTI Stop Só programjához és vállalta, hogy folytatva 2008-ban kezdett programját 2012-ig összesen lényegesen csökkenti sótartalmú termékeinek sótartalmát. Az Unilever a vállalást teljesítette és a teljesítésről folyamatosan tájékoztatta az OÉTI-t. Ma a vállalat termékei összességükben 10%-kal kevesebb sómennyiséget tartalmaznak, mint a vállalás évében. Az Unilever folytatni kívánja ezt a munkát, és vállalja, hogy – alacsony nátrium-tartalmú sóhelyettesítők és zöldfűszerek alkalmazásával – fokozatosan tovább csökkenti termékei sótartalmát.

A közétkeztetési rendeletben foglalt előírások, valamint a népegészségügyi célok elérése érdekében az Unilever Food Solutions üzletága a piacon egyedülálló módon új termékek kifejlesztésével segíti közétkeztetési partnereit. A közétkeztetés számára 2015-re kifejlesztünk egy sószegény és egy hozzáadott sót nem tartalmazó termékkört.

Programot indítunk, amelyben Chef-eink folyamatosan tanácsadással segítik a közétkeztetésben és a vendéglátásban dolgozó kollégáikat, hogyan lehet a Közétkeztetési rendeletnek megfelelő alacsonyabb sótartalmú menüsort összeállítani.

Hozzásegítjük fogyasztóinkat a nemzetközi táplálkozási ajánlások szerinti telített zsírbeviteli mérték eléréséhez
2020-ra megduplázzuk portfóliónkban azon termékek arányát, melyek a legmagasabb táplálkozási irányelveknek (WHO) megfelelnek, és ezáltal hozzásegítjük fogyasztóinkat az egészségesebb táplálkozáshoz.

A nemzetközileg elfogadott táplálkozási irányelveknek (WHO) megfelelően, 2017-re margarinjaink 90%-ában a telített zsírsavak mennyisége maximum 33%-a, a telítetlen zsírsav mennyisége pedig minimum 67%-a lesz a teljes zsírtartalomnak. Ezáltal egészségesebb választási alternatívát biztosítunk fogyasztóinknak az állati eredetű zsiradékokkal szemben, hogy csökkenthessék a telített zsírsavak bevitelét.

Margarin márkáink kommunikációjában folyamatosan felhívjuk a fogyasztók figyelmét, hogy ajánlott a telített zsírsavak bevitelét csökkenteni (míg a telítetlenekét növelni).

Hozzásegítjük fogyasztóinkat az életkoruknak és fizikai aktivitásuknak megfelelő, optimális mennyiségű kalória-bevitelhez.
2020-ra megduplázzuk portfóliónkban azon termékek arányát, melyek a legmagasabb táplálkozási irányelveknek (WHO) megfelelnek, s ezáltal hozzásegítjük fogyasztóinkat az egészségesebb táplálkozáshoz.
Vállaljuk, hogy 2015-re valamennyi, gyermekeknek szánt jégkrémünk maximum 110 kcal energiát tartalmaz adagonként, illetve 20g hozzáadott cukrot 100g-ban.

Előrecsomagolt termékeink 75 %-án (a kötelező tápértékjelölési előírásokon túlmenően) 2017. december 31-ig feltüntetjük az egy adagban található tápanyag és energia-tartalom mennyiségeket, valamint a referencia beviteli értékhez viszonyított százalékos értékeket.
Az Unilever szilárdan hisz abban, hogy fogyasztóinak minden tápérték-információt meg kell adnia ahhoz, hogy megalapozott vásárlási döntést hozhassanak.

Vállaljuk, hogy 2015 év végére a kiskereskedelmi forgalomban kapható termékeink 90%-án – a jogszabályban előírt tápérték-adatokon felül – feltüntetjük az egy adagra vonatkozó tápérték-információkat, továbbá a referencia beviteli értékhez viszonyított %-os értékeket azért, hogy hozzásegítsük fogyasztóinkat a kiegyensúlyozott, változatos étrend összeállításához.***

2016-ra a közétkeztetésben résztvevő partnereink számára készített recept, illetve menüajánlatainkhoz a honlapunkon közzétesszük a tápértékadatokat.

***Ide nem számítva az 1169/2011/EU Rendelet V. mellékletében felsorolt kötelező tápértékjelölés alól mentesülő élelmiszereket, a közétkeztetők és a vendéglátás számára szánt, ételkészítéshez felhasználásra kerülő élelmiszereket (pl. nagykiszerelésű levesporok), a különleges táplálkozási célú élelmiszereket valamint az ajándékozásra szánt termékeket (pl. desszertek).

Táplálékérzékenységgel rendelkező fogyasztóink számára – választékunk bővítésével – új termékeket vagy termékcsoportokat teszünk elérhetővé.
Vállaljuk, hogy 2017-re több mint 75 olyan terméket (jégkrémet, házias leves alapokat, margarinokat, burgonyapelyhekeet, szószokat, önteteket és dresszingeket) hozunk forgalomba, kiskereskedelmi és gasztronómiai üzletágunkban egyaránt, amelyek laktóz- és/vagy gluténmentesek és ezáltal könnyen beilleszthetőek laktóz- és/vagy gluténmentes étrendbe.

Termékeinket felelős módon, az ún. EU Pledge rendelkezései szerint reklámozzuk.
Az EU Pledge aláírásával elköteleztük magunkat, hogy termékeinket felelős módon reklámozzuk a gyermekeknek szóló médiában. (A „gyermekeknek szóló médián” olyan médiafelületeket értünk, amelyek közönsége 35%-nál nagyobb mértékben áll 12 évesnél
fiatalabb gyermekekből.)

Vállaljuk, hogy a jövőben is az EU Pledge elveit szigorúan követve reklámozzuk termékeinket.

Vállaljuk, hogy egyáltalán nem hirdetünk, vagy kizárólag a gyermekek táplálkozási igényeire szabott termékeinket hirdetjük a gyermekeknek szóló médiában.
Vállaljuk, hogy nem népszerűsítjük termékeinket általános iskolákban, kivéve kifejezetten oktatási célból, ha erre felkérést kapunk, illetve ha megállapodunk az iskola vezetőjével.

Támogatjuk és ösztönözzük az aktív életmód népszerűsítését szolgáló programokat és kezdeményezéseket.
Az Unilever 2012-ben munkavállalói számára elindította Lamplighter elnevezésű egészség-megőrzési programját, amelynek célja, hogy csökkentse az elhízást, a 2-es típusú cukorbetegség és a szív- és érrendszeri megbetegedések előfordulását. Vállaljuk, hogy a programot 2020-ig fenntartjuk, annak eredményeit folyamatosan monitorozzuk, ennek alapján újabb fókuszterületeket tűzünk ki, és eredményeinkről beszámolunk.

Az Unilever 2010 óta partnere Magyarország Átfogó Egészségügyi Szűrőprogramjának. A Program szűrőkamionjával az országot járva eddig több mint 130 000 látogatót fogadott, több mint 200 000 embernek adott életmód tanácsot, és több mint 1 600 000 vizsgálatot végzett el. Vállaljuk, hogy az eddigi évek gyakorlatát követve továbbra is támogatjuk a Magyarország Átfogó Egészségvédelmi Szűrőprogramjában közreműködő szűrőkamion népegészségügyileg igen jelentős munkáját.

A Flora márka továbbra is ösztönzi a fogyasztókat az egészséges életmódra, ezért az elmúlt évek gyakorlatának megfelelően 2014-ben és 2015-ben is támogatja Spar Maraton futóversenyt.

Az Unilever az Egészségügyi kormányzat kérésére kész anyagilag és szaktudásával is támogatni a magas koleszterinszint elleni küzdelmet, és partner lesz egy átfogó koleszterinszűrő program kidolgozásában.

Beszámolók:

2015. évi beszámoló letöltése

 

3vissza