Az 1948-ban alapított, 100 %-ban magyar tulajdonban lévő Univer Product Zrt. Magyarország egyik meghatározó élelmiszeripari vállalkozása. A folyékony ételízesítők hazai piacán vezető vállalatként felelősséget visel a fogyasztók egészséges és biztonságos élelmiszerekkel való ellátása iránt. Az elmúlt években ennek a célnak a megvalósítását számos innovációval illetve intézkedéssel szolgálta cégünk.
A 2007-ben piacra vezetett, megújult Univer Bébiétel termékcsalád egyetlen tagja sem tartalmaz hozzáadott cukrot, valamint glutén-, tejfehérje- és tejcukor allergéneket. Ez megteremti az egységes fogyasztói tájékoztatás lehetőségét azáltal, hogy a funkcionális érvek a termékcsalád minden egyes tagjára vonatkoznak.
Az Univer majonéz, mustár, ketchup és salátaöntet termékcsaládokat 2009-től tartósítószer-mentessé tettük.
Az Univer Product Zrt. „Kecskeméti Tradíció” márkanéven 2010-ben kezdte el prémium lekvár termékeinek értékesítését. 2014-től a termékcsaládot – a szénhidrát anyagcsere-zavarban szenvedő fogyasztóinkra figyelemmel – két csökkentett szénhidrát-tartalmú termékkel bővítettük.
Az Univer Product Zrt. által gyártott termékek transzzsír-biztonságosak, megfelelnek a 2014-ben életbe lépett, szigorú transzzsír határértéken alapuló előírásoknak. Fontos kiemelni, hogy ez a transzzsír-biztonságos állapot a múltban is mindig fennállt: ételízesítőink soha nem tartalmaztak részben, vagy teljesen hidrogénezett növényi zsiradékokat, és a gyártási eljárások közben sem képződtek transz-zsírsavak.
Az Univer Product Zrt. az „Együtt a fogyasztókért” élelmiszeripari kezdeményezés keretében – részben annak vállalásaihoz csatlakozással, részben új vállalásokkal – folytatja az egészséges életmód szolgálatát.
Vállalásaink:
Hozzásegítjük fogyasztóinkat a nemzetközi táplálkozási ajánlások szerinti sóbevitel fokozatos eléréséhez.
Az Univer márkájú ketchup termékeink sótartalmát 2 év alatt 25 %-kal csökkentjük (minden kiszerelésre vonatkozik).
Hozzásegítjük fogyasztóinkat az életkoruknak és fizikai aktivitásuknak megfelelő, optimális mennyiségű kalória-bevitelhez.
Új, csökkentett olajtartalmú Univer majonéz terméket vezetünk be a piacra 2015-ben, melynek olajtartalma 60 %-kal kevesebb, mint a hagyományos Univer majonézé.
„Diabetikus” lekvár termék családunkat 2 éven belül a piacon lévő 2 íz mellett 2 újabb ízzel bővítjük.
Új, csökkentett hozzáadott cukor tartalmú dzsem termékeket vezetünk be a piacra 2015-ben, melyek hozzáadott cukortartalma 40 %-kal kevesebb, mint az extra dzsemeké.
Tévéreklámjainkban, termékeink címkéjén és egyéb a termékekhez köthető módon aktív életmódra felhívó üzenetet helyezünk el.
Univer tévéreklámjaink végére az aktív, sportos/testmozgásban gazdag életmódot népszerűsítő üzenetet helyezünk el 3 éven át 2015-től kezdve.
Támogatjuk és ösztönözzük az aktív életmód népszerűsítését szolgáló programokat és kezdeményezéseket.
Az Univer 3 éven át évi ötmillió forintot fordít tömegsport rendezvény („Univer 24” úszó rendezvény) megszervezésére és támogatására.
Egyéb vállalásaink
Univer tubusos fűszerkeverékeink (Grill, Magyaros, Flekken) nátrium-glutamát tartalmát két év alatt felére csökkentjük.
Beszámolók: