Mi a Danone-nál hiszünk abban, hogy mindennapi jó közérzetünk szerves része a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozás – és ennek megóvásárért közösen tehetünk nap, mint nap.
Az inaktív, ülő életmód és a nem megfelelő étkezési szokások következtében a mai modern társadalmak komoly népegészségügyi problémákkal küzdenek.
Ezért célunk, hogy kortól, kultúrától vagy ösztönös választástól függetlenül, mindenki számára segítséget nyújthassunk a számára megfelelő és egészséges étkezési szokások kialakításában. Számunkra az étkezés túlmutat azon, hogy az asztalunkra milyen ételek vagy italok kerülnek. Ez sokkal inkább egy szélesebb értelemben vett fogalom, amely lefedi a táplálkozási szokásokat, a helyi ízlést, valamint a társadalmi és kulturális dimenziókat is. Ez az, amit mi szélesebb értelemben alimentációnak, a megfelelő táplálkozással kapcsolatos ellátásnak nevezünk.
Vállalatunk elhivatott amellett, hogy termékeinken keresztül a lehető legtöbb ember számára hozzájáruljunk az egészséges életvitel kialakításához. Ezen elköteleződésünket erősítettük meg globális szinten Táplálkozási vállalásunkkal, amelynek köszönhetően a korábbiakhoz képest nem csak erősebb és mérhetőbb célokat teremtettünk, hanem azoknak a teljesítését időkorlátokhoz is kötöttük.
- vállalás
Folyamatosan fejlesztjük termékeink tápanyag összetételét és növeljük azok tápértékét
Termékeink minden esetben megfelelnek a helyi jogi előírásoknak és egyéb szabályozásoknak valamint figyelemmel vagyunk a táplálkozási iránymutatásokra is. A mi célunk viszont, hogy ezen túlmenően a termékeink tápanyag összetétele és tápértéke is folyamatosan fejlesztésre kerüljön, így új célokat tűztünk ki magunk elé, amelyeket 2020-ra az összes termékkategóriánkban (friss tejtermék és növényi eredetű élelmiszerek, gyermektápszer, klinikai tápszer és palackozott víz) el akarunk érni. Ezek a hivatalos táplálékbeviteli ajánlásokon (WHO, EFSA, US, IOM, stb.), az étkezési szokások legújabb tudományos megközelítésén, valamint vállalatunk kutatási programja által meghatározott célokon alapulnak.
- vállalás
Fogyasztóink számára nemcsak egészséges, de egyedi igényeiket még jobban kielégítő termékeket fejlesztünk ki
Hiszünk abban, hogy a tápértéken túl az élelem kiválasztásának elsődleges hajtóereje az élvezeti érték, így az ételek és italok esetében fontos szempont a fenntartható, kiegyensúlyozott étkezési és folyadékfogyasztási szokások biztosítása.
Ezért olyan termékek kifejlesztésén dolgozunk, amelyek két kritérium egyesítésével ajánlanak megfelelő alternatívát: kiemelkedő élvezeti értéket nyújtanak a fogyasztóinknak, és eközben hozzájárulhatnak a napi kiegyensúlyozott táplálékbevitelhez is.
- vállalás
Célunk, hogy jobban megismerjük a helyi táplálkozási szokásokat és népegészségügyi gyakorlatokat, hogy ezek révén tovább növelhessük szakértelmünket
A kiegyensúlyozott étrend népszerűsítését támogató stratégiák kidolgozásához számunkra kulcsfontosságú a helyi étkezési szokások, a népegészségügyi problémák és az étkezési gyakorlat szocio-kulturális perspektívából történő megértése.
Mivel hisszük, hogy az étkezés többet jelent, mint egyszerű táplálkozás, ezért célunk, hogy helyi szakértők bevonásával kutassuk és még jobban megismerjük a helyi szokásokat, és ezen kutatások eredményeit 2020-ig vállalatunk főbb piacain bemutassuk.
- vállalás
Partnerkapcsolataink révén hozzájárulunk a helyi népegészségügyi kihívások megoldásához
Hisszük, hogy csakis partnereinkkel közösen, velük szoros összefogásban tudunk sikeresen tenni a helyi népegészségügyi kihívások megoldása érdekében.
Éppen ezért világszerte célunk, hogy az egészséges életmód népszerűsítésére partnereinkkel közösen dolgozzunk ki programokat. Hazánkban ilyen például a „Tegyünk Együtt a Gyermekekért Program”, amelynek keretein belül rendezzük meg a „Danone focikupa a gyermekekért” programsorozatot, ahol a már fiatal korban elkezdett mozgás fontossága mellett egyedi helyszíneken rendezett kiegészítő programokkal hívjuk fel a figyelmet a kiegyensúlyozott táplálkozás és egészséges életmód fontosságára.
- vállalás
Felelősségteljes marketing tevékenységet folytatunk, és kiemelt figyelmet fordítunk a gyermekek felé történő reklámozásra
Vállalatunk aláírta az Európai Bizottság által kezdeményezett úgynevezett „EU Pledge” önkéntes vállalást, amelynek értelmében nem hirdetjük termékeinket – a kifejezetten a gyermekek táplálkozási igényeire szabott termékek kivételével – 12 év alatti célcsoportnak tévében, nyomtatott sajtóban, interneten, moziban, illetve olyan média közönségnek, amely hallgatósága 35 százalékban vagy ennél magasabb arányban 12 évesnél fiatalabb gyermekekből áll. 2012-ben több felelős vállalattal egyetemben aláírtuk az európai kötelezettségvállalás magyar változatát is.
- vállalás
Az egészséges táplálkozás ösztönzése érdekében az azt leginkább támogató jelölést alkalmazzuk
A világ minden részén célunk, hogy olyan táplálkozási információkat biztosítsunk fogyasztóinknak, amelyek segíthetik őket az egészséges életmód részét képező helyes táplálkozási döntések meghozatalában és szokások kialakításában. Ezért összes termékünk csomagolásán a jelölést úgy alakítottuk ki, hogy egyrészről a feltüntetett információk megkönnyítsék fogyasztóink választását, másrészről megtalálható legyen a csomagoláson minden olyan információ, amely megfelel a helyi törvényeknek és szabályozásoknak. Hazánkban az előrecsomagolt termékeink vagy az ahhoz kapcsolódó weboldalak 96 %-án a kötelező tápértékjelölési előírásokon túlmenően feltüntetjük az egy adagban található tápanyag és energia-tartalom mennyiségeket, valamint a referencia beviteli értékhez viszonyított százalékos értékeket is.